zaterdag 2 januari 2016

Januari

Januari

Maand van rust
Maand van inkeer
Maand van winter
Maand van kou

Maand van nieuw begin
Maand van leegte
Maand van stilte
Maand van donker

Januari van nieuw jaar
Januari van tijd opnieuw beginnen
Januari waarin jij weer niet bent
Januari van opnieuw bloedend hart

De stilte is grootser
De rust overweldigend
De leegte kouder
De ruimte leger



Tweede januari zonder, nu weet ik wat dat is. Gewapend tegen de overweldigende leegte, met plannen genoeg voor een toekomstige uitvoering. Met allen dezelfde voornemens als de dag dat Mirthe de aarde verliet: leven voor mezelf, zorgend voor Lars, hand in hand met Mirthe. Elke dag is dit voornemen de reden dat ik op sta. Sommige dagen is dat al een opgave op zich. Sommige dagen worden lichter door wat er gebeurt, wat er ontstaat. Sommige dagen sta ik niet stil bij wat er allemaal speelt en geniet ik, op mijn manier, van mijn nieuwe leven.
Tweede januari is anders tot nu toe, dan de eerste. De maand is nog jong, we gaan het mee maken, hoe die de rest van de maand voelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten