woensdag 6 januari 2016

IJzig weer

Net als gister doen de scholen liever voorzichtig dan overmoedig en mogen de leerlingen een bonusvakantie houden. Lars dus ook, hij vindt het heerlijk, zolang hij maar niet naar buiten hoeft. Laat dat nou ook afgeraden worden, hoewel er echt geschaatst word op straat, in de wijken dan. Niet bij ons voor, daar doen de strooiploegen verwoede pogingen om het 'ijs te breken', of eigenlijk te smelten, maar heb nog niet uitgeprobeerd of dat ze ook lukt. Rustig is het in elk geval in de straat. En ik vind het best. Ik had me de afgelopen weken voorgenomen om even pauze te nemen van het harde werken. Ik had dan ook alle benodigdheden opgeruimd en de tafel was een week lang keurig bedekt met een tafelkleed. Een week is heel lang, voor mijn doen. Zeker wanneer ik gweoon thuis ben. Het enige dat goe op stroom blijkt te zijn is de inzameling. Die ging onophoudelijk door, regelmatig ging de deurbel of stond er weer een doos klaar. Laten we zeggen dat dat het resultaat is van investeren in naambekendheid.
Die vergroting van de voorraad maakte het alleen wel noodzakelijk om weer eens op te ruimen. Ook de voorraad zelf moest gesorteerd en gestapeld worden, in de schuur was geen doorkomen meer aan, tussen de dozen en tassen door. En ik hou niet van chaos... Tenminste niet wat betreft mijn werkzaamheden. Dus een paar uur opruimen, sorteren en ik had weer overzicht.
Nu ben ik gister volop aan het werk gegaan. Van de KNMI mocht ik toch nergens heen, dus kon ik net zo goed weer bezig gaan. En het was even op gang komen, maar nu merkte ik weer hoe ik dat nodig heb! Iedereen noemt het wel mij therapie, mijn verwerking, maar nu voelde ik me echt beter. Aan het eind van de dag had ik 36 grote kaarsen gemaakt, waarvan 2 lichtingen regenboogkaarsen. Met dank aan de kou, want dan gaat jet sneller met het koelen. Vandaag dus weer de productie gestart en dat is fijn. Nu alleen nog een oplossing zoeken voor een bijkomend probleem: waar laat ik de voorraad Lichtpuntjes? Dat wordt nog meer opruimen dus, om daar weer plek voor te maken. Zucht, ik verveel me voorlopig nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten