dinsdag 8 december 2015

leskoffer

Ik heb tijd over. In elk geval deze middag, de afspraak verliep voorspoedig. Nu is er tijd over voordat ik Lars kan ophalen van school. Naar huis gaan heeft weinig zin, dus ik besluit alvast naar school te gaan en meteen even naar binnen te lopen om te kijken of er weer kaarsresten zijn. Ja, de school zamelt ook in. Dat levert ook behoorlijk wat op, dus het is zaak te zorgen dat de doos elke keer geleegd wordt. De conciërge is op het schoolplein en zegt dat het idd zin heeft om de doos te legen, die is bijna vol. Gelukkig zit alles in tasjes en kan ik zo mee nemen. Ik loop langs de dierenhoek, mijn oog valt op een koffer: de leskoffer.
Eerst realiseer ik het niet eens, het logo wat erop staat is mij zo vertrouwd. Maar dan valt het kwartje, vorige week zag ik meerdere van deze leskoffers staan. Een mooi initiatief. Voor Mirthe was het nog niet nodig dat haar klasgenootjes werden geïnformeerd over kanker. Want dat is deze koffer: lespakket over kinderkanker. Een aantal klasgenootjes van Mirthe zitten nu in groep 3, weer hebben ze een klasgenootje met kanker. Dan ben je 6 jaar en dan maak je het voor de tweede keer mee. Hoe leg je dat uit? Hopelijk helpt deze leskoffervan de VOKK ze daar een handje bij.
Ik kan me geen leven meer voor stellen zonder kinder kanker. Terwijl dat de eerste 34 jaar van mijn leven een ver-van-mijn-bed-show was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten