vrijdag 11 december 2015

Cirkeltjes

Ik hou van cirkeltjes. Cirkeltjes zijn een teken dat er verbindingen gelegd worden, als schakels die in elkaar klinken. Overal om mij en met mij, worden cirkeltjes gevormd. Heel bijzonder, want het geeft een verbondenheid, een ervaring die op gevoel wordt gedeeld.
Na een aantal gesprekken, komen er concrete zaken naar voren. Eerdere lijntjes worden aangehaald en vastgeklonken. Het idee is ontstaan om voor nabestaanden iets te organiseren. Vele ideeen zijn de revue gepasseerd en nu is het beklonken: in januari gaan we van start. Vanochtend toen we bij elkaar kwamen was er nog niet direct sprake van, maar ja het is nu wel de tijd dat onze dierbaren GEMIST worden. In januari is dat nog erger, is mijn ervaring. Januari is altijd al zo'n gat in de tijd, in de winter, na alle drukte, maar om dan ook nog een heel nieuw jaar te beginnen zonder...
Daarom starten we in januari meteen. Al pratende komen we op de locatie: waar? Nu ben ik laatst bij een pas gestart koffie-huis/ lunch café/ buurt voorziening in het centrum, geweest. Hartverwarmend om daar te zijn. Ik heb toen ook al een balletje opgegooid, naar de eigenaresse of ze open staat voor zoiets: JA! Zij heeft ervaring als rouwverwerkingscoach. Hoe mooier kan het zijn? De partners waren allemaal ook enthousiast om dit idee. Dus meteen maar op 'proeverij' geweest: sfeer proeven en van de huisgebakken lekkernij proeven. Het cirkeltje werd helemaal rond, toen de datum kon worden vast gelegd voor de eerste bijeenkomst.
En weet je wat dan zo leuk is? De eigenaresse werkt bij dezelfde opdrachtgeefster, waar ik destijds ook heb gewerkt. In mijn eerste zelfstandig ondernemerschap. Deze opdrachtgeefster is de reden dat ik met deze dame in contact kwam én door de Lichtpuntjes, want daar is de oud-opdrachtgeefster een super fan van :)
En dan is de partner van de eigenaresse van dit sfeervolle etablissement, een oud collega van mij. Niet dat we hebben samengewerkt, maar wel voor dezelfde werkgever. Volg je het nog? Allemaal cirkeltjes. Er zijn er nog veel, veel, veel meer, maar dan wordt je duizelig van al dat gecirkel in het rond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten