donderdag 3 december 2015

De Roze Jas

Roze jas,
Het is de tweede keer dat ik je nu zie
Roze jas,
Ook al wil ik het nie'
Roze jas,
Trekken mijn ogen naar jou toe
Roze jas,
Je weet niet wat je met me doet

Je beweegt zo soepel
Je beweegt zo vrolijk
Je bent zo lieflijk
Je doet zo vrij

Het komt niet door jou
Maar door degene die jouw past
Dat ik moet slikken
Om wat had kunnen zijn

Jouw draagster is gezond
Jouw draagster is ongewis
Van het leed dat jouw dubbelganger
Heeft kunnen omhelzen

Roze jas,
Jij werd eerder uitgekozen, door een meisje
Ook nog ongewis van het leed dat zij verdragen moest
Een meisje zo trots op jou, zelluf uitgekozen
Met hulp van haar mama
Een meisje met de belofte een dame te worden

Roze jas,
Ik zie jou
Ik zie het verhaal dat ik met jou ken
Ik zie mijn meisje
Zoals ze ooit geworden zou zijn

Roze jas
Nooit zo maar een Roze Jas
DE ROZE JAS

-SML-


Mirthe was 2,5. Ik ging met haar shoppen voor een nieuwe winterjas. De winter kon wel bijna voorbij zijn en de winterjassen in de uitverkoop, dus op de groei aan schaffen. Bij de H en M hing deze mooie roze jas, met hartjes all over. Mirthe vond hem meteen mooi, passen wilde ze dan ook graag. Voor we naar huis gingen, moest die ook meteen aan. Ja, echt een dame in de dop! Ze straalde ervan. Dit zou nog vaak herhaald worden, het samen shoppen, dacht ik toen. Minstens 4 x per jaar....ik ben geen shopper, hoor, dus het zou niet aan mij liggen.
Het was de eerste en laatste jas die we samen kochten. Ze heeft hem die winter erna makkelijk kunnen dragen. Niet dat die zo groot gekocht was, de behandeling remde haar groei. Nu hangt die de tweede winter ongebruikt op de kapstok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten