zaterdag 5 december 2015

Bye bye Sint

En dat hebben we ook weer gehad, de Sint. Ik hou van het Sinterklaasfeest, echt, maar ik ben er nu voor de komende jaren wel klaar mee. De Sint die hier dienst had dit jaar, was een behoorlijk chaotische Sint. Een paar keer kwam Lars verbaasd naar me toe, dat de schoen nog leeg was. Om vervolgens te roepen dat de Sint bij de achterdeur of zelfs in de badkamer de cadeautjes had neer gelegd...gekke Sint. Zoals Mirthe zou zeggen.
Ja gekke Sint. Sint heeft het hoofd niet staan naar feestelijk een feestje vieren. En Lars is hardvochtig in zijn geloof. Het ligt aan zijn bouwjaar, zo leerde ik deze week, na een gesprekje met zijn juf, terwijl ik de laatste Sint inkopen aan het  doen was. Mirthe mocht natuurlijk niet vergeten worden!
De juf vertelde me dat ze nog nooit een groep 6 had gehad dat nog zo op ging in het Sint feest. Ze keek zelfs het Sinterklaasjournaal met de klas en ze kreeg de meest boeiende verhalen over de hnnebedstenen van de Pieten. Het ligt dus niet aan Lars, het is in de hele klas nog een heel spannend gebeuren. En dat terwijl ze voor het tweede jaar op rij surprises maken, het zijn goede hulpen voor de Sint...
Nee ik hoef even geen Sint meer. Niet meer naar de intocht en noet meer die eindeloze liedjes. Ooit, zal het wel weer leuk zijn. Maar nu, simpele cadeautjes deze avond, geen voorpret in gedichten of surprises. Lars is goed verwent, kreeg alles waar hij om heeft gevraagd. Met moeite kon hij dingen bedenken en de dingen die hij wou zijn gekomen. Op 1 ding na dan: de WIIU, of een Nintendo 2 of 3 ds, had ook wel gemogen, bij nader inzien. Helaas, voor derde jaar op rij, zat dat er niet in. Mogelijk dat hij zijn zinnen zet op de kerstman, zoals vorig jaar, maar goed dat praat ik er dan maar weer uit, of niet, want dat deed ik vorig jaar toch ook.
Bye bye Snterklaasje. Het was me een waargenoegen, maar tijd om dit tijdperk af te sluiten, voor nu. Met dank aan alle hulpsinten, die Lars hebben verwend. De spelletjes kast is weer goed aangevuld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten