maandag 7 maart 2016

16 jaar geleden

Vorig jaar stond ik stil bij deze dag, net als de afgelopen 16 jaar. En had ik gister nog iets over die cijfers te zeggen, toch gebruik ze vandaag weer.
Want...
16 jaar geleden, was het jij die de aarde verliet.
16 jaar geleden dat jij je laatste adem uitblies.
16 jaar waarin we hard aan onze relatie werkten
want die is sterk verbeterd, sinds jij het leven verliet
De 16 jaar ervoor waren niet om over naar huis te schrijven
hobbels en obstakels die we niet konden overwinnen
afscheid nam ik al maanden voor deze dag, 16 jaar geleden
Toch kon ik het niet geloven
Toch wilde ik je leven eren
Toch wilde ik je mijn vader noemen
Op geheel eigen wijze
Vanaf een eigen gekozen plek
Namen wij afscheid van jou, pap
De enige manier die paste bij ons leven 'samen'
Je hebt het goed
Je bent trots
En jij viert het leven met Mirthe in de buurt
Een beetje jaloers dat jullie elkaar hebben
Toch weet ik dat het maar 'even' is
Voor ik daar kan zijn, waar jullie zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten