woensdag 3 mei 2017

op het andere schoolplein

Wie is Mirthe?
De vragenstelster kijk ons met een open, vrolijk, vragende blik aan.
Ik sta op het schoolplein.
Voorjaarsmarkt.
Kaarsjes verkopen die de leerlingen met mij gemaakt hebben. Trots dat ze waren op wat ze maakten. Trots op wat nu door hun ouders gekocht wordt. Trots straalt ook van de ouders uit, over de creaties van hun oogappel. Hun oogappel met een rugzakje vol bijzondere aandacht. Dat krijgen ze hier. Hier vinden en ontwikkelen ze hun mogelijkheden. Het plezier is groot, wanneer nieuwe mogelijkheden en nieuwe succeservaringen worden opgedaan. Een plek waar Mirthe behoefte aan zou hebben gehad. Zeker bij de juf van deze klas met de kleur geel. Maar het is niet nodig geworden, de behoefte is niet eens ontstaan.
Dus geef ik antwoord op de vraag, die vandaag hier wordt gesteld. Ik stel Mirthe voor, als mijn dochtertje, wie een hersentumor had en wie mij inspireerde om haar licht te laten stralen sinds haar overlijden. De vragenstelster is geraakt en ik bedank haar, dat ik Mirthe mocht voor stellen, haar naam weer genoemd is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten