dinsdag 30 mei 2017

4 jaar

4 jaar
Dat is jouw leeftijd geworden.
Maar ook 4 jaar geleden dat ik kennis maakte met de wereld van kinderkanker. 4 jaar geleden op 30 mei werd jij nog eens op de proef gesteld en zag ik het effect van chemo. Wat was je ziek! Koorts, spugen, lusteloos, zorgwekkend op alle fronten. Je was de ziekste patiƫnt die week op de afdeling zo zei de zaalarts. Meerdere keren stonden er mensen om jouw bed, zich in te zetten om jou er doorheen te slepen. Hoe vreemd dat er vreemden waren die schenen te weten wat jij nodig had. Dat wisten ze ook, want jij kwam er doorheen. Je herstelde en je kon zelfs weer ietsje meer sinds de operatie.
En weet Mirthe? Ik wist het niet precies, maar las het voor de zekerheid nog even terug op het blog: op 1 juni 4 jaar geleden was de eerste dag zonder koorts. Het was de eerste dag dat jij je haren verloor. De mooie lange lokken zouden uit vallen en nooit weer zo mooi terug komen.
Nu 4 jaar later leef ik nog steeds in de wereld van kinderkanker. Het is het soort vervolg op die wereld die je een ander niet toe wenst. Nu op 1 juni is de opening van een bedrijf dat met ere mag stralen en groeien naar volwassenheid.
4 jaar is symbolisch voor de lengte van jouw leven. Het is symbolisch voor mijn verblijf in die wereld  van kinderkanker. Het is symbolisch voor de tijd die verstrijkt. De tijd die me het liefste is en de tijd die ik als het akeligst heb ervaren en de tijd waarin ik ben verandert op een manier die geen enkele ervaring me had kunnen bieden.
Dank je wel Mirthe voor alle stralen die jij in mijn leven laat schijnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten