woensdag 5 juli 2017

Verbondenheid

Het is mooi, hoe er telkens meer verbondenheid ontstaat. Wanneer ik het bekijk vanuit mijn bedrijvigheid. Ideeen waar ik al tijden mee rond loop en geen idee van heb hoe ze aan te pakken, ontstaan ineens vanzelf. Zo zijn er twee bedrijven deze week, die laten weten met mij in gesprek te willen over inzameling. Dat is gewoon gaaf.
De gesprekken zijn dan wel uiteenlopend. Doorgaans is het gesprek rondom de kaarsen slechts een klein deel van het gehele gesprek. Er wordt geregeld een zijsprong gemaakt naar dat stuk wat er voor mij aan verbonden zit: de rouw en de liefde. Zonder liefde, geen rouw. Zo simpel is dat.
Een bijkomend effect van een eigen bedrijf, is de vindbaarheid. Ik ben vindbaar, zelfs voor familie waar de afgelopen jaren geen of sporadisch contact mee is geweest. Ze zijn in de buurt en willen me graag even opzoeken. En dat vind ik mooi. Ze hebben Mirthe eens ontmoet, toen ze 3 maanden was. Ze hebben mijn vader goed gekend. Behoefte aan die verbondenheid is er. Misschien wel meer dan ik toe wil geven. Familie, geeft een verbondenheid die diep raakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten